Filmik z uwzględnieniem nowoczesnych technologii i sprzętu (m.in. kamera, dron, laptop, program do montażu filmu itp.) pokazujący tylko niektóre realizowane działania i przedsięwzięcia Kłodawskiej Jedynki przygotowali uczniowie koła informatyczno – mechatronicznego z p. Arletą Sławińską. W najbliższym czasie nasz filmik wzbogacimy o ścieżkę dźwiękową, nad którą już pracują nasi uzdolnieni wokalnie uczniowie pod kierunkiem p. Marioli Felczyńskiej. Działanie zostało zrealizowane w oparciu o materiały specjalnie przygotowane z okazji DNTE, jak również archiwalne.
Chcieliśmy pokazać jak uczniowie, nauczyciele, dyrekcja i rodzice Kłodawskiej Jedynki wykorzystując je rozwijają kompetencje kluczowe oraz doskonalą umiejętności. Ponadto realizują kierunki polityki oświatowej państwa a nauka przez zabawę i doświadczanie przynosi niewspółmiernie większe rezultaty niż bierne słuchanie o czymś i poznawanie teorii.
Pomysłów na realizację obchodów Dnia Nowoczesnych Technologii w Edukacji było wiele, ale nie wszystkie z uwagi na dramatycznie pogarszającą się sytuację epidemiczną i wydane w dniu 18 marca 2021 r. przez Ministra Edukacji i Nauki rozporządzenia wprowadzającego naukę zdalną dla klas I-III szkoły podstawowej w okresie od 22.03 do 09.04. udało nam się nam zrealizować. Taka wyjątkowa, niespodziewana sytuacja pokazała, jak ważną rolę odgrywa we współczesnej szkole technologia. To właśnie dzięki niej możliwa jest nauka. Narzędzia, którymi dysponuje szkoła, systematycznie powiększająca się baza dydatyczno – informatyczna, znakomicie sprawdziła się w szkolnych obchodach DNTE.
W związku z tym , iż prowadzenie zajęć z zastosowaniem nowych technologii podnosi efektywność nauki, dyrekcja już wkrótce przedstawi uczniom kolejne nowinki technologiczne, których używanie nie jest przejawem mody, ale ma konkretne uzasadnienie dydaktyczne.
Niespodzianka dla Was kochane dzieciaki już wkrótce 🙂
Działanie realizowane z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, laptopa i monitora dotykowego
Dzieci z klasy III b ucząc się przez zabawę świetnie się bawiły. Nowoczesne urządzenia stosowane na lekcjach nie tylko wzbudzają ich zainteresowanie lecz także znakomicie rozwijają ich współpracę. Ponadto wspomagają i ułatwiają pracę nauczyciela – pani Ewy Podlasin, która przeprowadziła teleturniej.
Monitor interaktywny równolegle oddziałuje na różne zmysły, co pozwala na bardziej efektywne przyswajanie wiedzy i zwiększa zainteresowanie lekcją. Poprawa koncentracji uczniów podczas lekcji z kolei pozwala na lepsze zrozumienie opracowywanego materiału.
Klasa O z panią L.Chrapkowską
To nowoczesne narzędzia wykorzystywane w zakresie nauki programowania, ale również jako nauka logicznego myślenia, kreatywności i podejmowania decyzji.
Klasa II b z panią M.Jesioną
To nie tylko świetna zabawa, podczas której uczniowie zdobywają nową wiedzę, poprawiają zdolności językowe, graficzne i informatyczne, ale również wspaniale integrują zespół klasowy.
Klasa VII z panią M.Zagozdą
Umiejętność skanowania kodów i poprawnego odpowiadania na ukryte w nich pytania, rozwija kompetencje językowe uczniów oraz umiejętności korzystania z nowych technologii.
Klasa III a z panią M.Zagozdą
Kreatywny teleturniej technologiczny z wykorzystaniem
różnych programów, aplikacji do kontaktu z uczniami, sprzętu multimedialnego, smartfonu i Internetu.
Podczas turnieju wytypowane trzyosobowe drużyny z klas: IV a, V a, VI a i VI b reprezentowały swoje klasy. W turnieju wzięły również dodatkowo udział uczniowie klasy IV – miłośnicy technologii.
Co godzinę o 8.00, 9.00, 10.00, 11.00, 12.00 w udostępnionym arkuszu – na dysku Google pojawiały się:
Uczniowie, którzy w określonym czasie je wykonali zdobywali punkty, które się sumowały. Uczniowie na bieżąco mogli śledzić swoje miejsce w rankingu ponieważ dane co godzinę były aktualizowane. Podczas realizacji działań z różnych dziedzin życia i wiedzy uczniowie korzystali z nowoczesnych technologii:
Taka forma teleturnieju sprawiła uczniom wiele radości a odsyłane zadania były realizowane z wielką starannością i zaangażowaniem.
Nad przebiegiem teleturnieju czuwały panie J. Sieczkowska i A. Sławińska.
Działanie realizowane z wykorzystaniem strony ColoringOnline.com
Uczniowie wybierali jeden z wielu szablonów i dobierając ulubione barwy pokolorowali go.
Mandala to rysunek na planie koła. Wywodzi się z tradycji hinduskiej, a jej nazwa oznacza “koło życia, cały świat, święty krąg”. Koło uważane jest za symbol harmonii i doskonałości.
Korzyści z tworzenia mandali: