Społeczność Szkoły Podstawowej nr 1 im. Św. Jana Pawła II w Kłodawie podejmuje następujące działania w ramach obchodów

„Dnia Nowoczesnych Technologii w Edukacji”

Zapraszamy na film

Uczniowie, nauczyciele i dyrekcja życzy miłego oglądania

Filmik z uwzględnieniem nowoczesnych technologii i sprzętu (m.in. kamera, dron, laptop, program do montażu filmu itp.) pokazujący tylko niektóre realizowane działania i przedsięwzięcia Kłodawskiej Jedynki  przygotowali uczniowie koła informatyczno – mechatronicznego z p. Arletą Sławińską. W najbliższym czasie nasz filmik wzbogacimy o ścieżkę dźwiękową, nad którą już pracują nasi uzdolnieni wokalnie  uczniowie pod kierunkiem p. Marioli Felczyńskiej. Działanie zostało zrealizowane w oparciu o materiały specjalnie przygotowane z okazji DNTE, jak również archiwalne. 

W dniach poprzedzających

DNTE

realizowaliśmy następujące działania ponieważ:

Chcieliśmy pokazać jak uczniowie, nauczyciele, dyrekcja i rodzice  Kłodawskiej Jedynki wykorzystując je rozwijają  kompetencje kluczowe oraz doskonalą  umiejętności. Ponadto realizują  kierunki polityki oświatowej państwa a  nauka przez zabawę i doświadczanie przynosi niewspółmiernie większe rezultaty niż bierne słuchanie o czymś i poznawanie teorii.

Pomysłów na realizację  obchodów Dnia Nowoczesnych Technologii w Edukacji było wiele, ale nie wszystkie z  uwagi na dramatycznie pogarszającą się sytuację epidemiczną   i wydane w dniu 18 marca 2021 r. przez  Ministra Edukacji i Nauki rozporządzenia wprowadzającego naukę zdalną dla klas I-III szkoły podstawowej w okresie od 22.03 do 09.04.  udało nam się nam zrealizować.  Taka wyjątkowa, niespodziewana  sytuacja pokazała, jak ważną rolę odgrywa we współczesnej szkole technologia. To właśnie dzięki niej możliwa jest nauka.  Narzędzia, którymi dysponuje szkoła,  systematycznie powiększająca się baza dydatyczno – informatyczna,  znakomicie sprawdziła się w szkolnych obchodach DNTE.   

Dyrektor szkoły p. Beata Kołuda  pragnie serdecznie podziękować 
Dzieciom, Nauczycielom i Rodzicom
za  zaangażowanie,  kreatywność, pomysłowość
inwencję twórczą i umiejętność wykorzystania TIK
w szkolnych obchodach DNTE.

W związku z tym , iż prowadzenie zajęć z zastosowaniem nowych technologii podnosi efektywność nauki, dyrekcja już wkrótce przedstawi  uczniom kolejne nowinki technologiczne, których    używanie nie jest przejawem mody, ale ma konkretne uzasadnienie dydaktyczne.

Niespodzianka dla Was kochane dzieciaki już wkrótce 🙂

Konkurs „Familiada”

Działanie realizowane z wykorzystaniem  prezentacji multimedialnej, laptopa i monitora dotykowego

 

 Dzieci z klasy III b ucząc się przez zabawę  świetnie się bawiły. Nowoczesne urządzenia stosowane na lekcjach nie tylko wzbudzają ich zainteresowanie lecz także znakomicie rozwijają ich współpracę. Ponadto wspomagają i ułatwiają pracę nauczyciela – pani Ewy Podlasin, która  przeprowadziła teleturniej.

Monitor dotykowy

Monitor interaktywny równolegle oddziałuje na różne zmysły, co pozwala na bardziej efektywne przyswajanie wiedzy i zwiększa zainteresowanie lekcją. Poprawa koncentracji uczniów podczas lekcji z kolei pozwala na lepsze zrozumienie opracowywanego materiału.

 

Klasa O z panią L.Chrapkowską

Tablety i ScottieGo

To nowoczesne narzędzia  wykorzystywane  w zakresie nauki  programowania, ale również jako nauka logicznego myślenia, kreatywności i podejmowania decyzji.

 

Klasa II b z panią M.Jesioną

Toonytool - online

To nie tylko świetna zabawa, podczas której uczniowie zdobywają nową wiedzę, poprawiają zdolności językowe, graficzne i informatyczne,  ale również wspaniale integrują zespół klasowy.

Klasa VII z panią M.Zagozdą

QR code scanner

Umiejętność skanowania kodów i  poprawnego odpowiadania na ukryte w nich pytania, rozwija kompetencje  językowe uczniów oraz  umiejętności korzystania z nowych technologii.

Klasa III a z panią M.Zagozdą

Teleturniej technologiczny

Kreatywny teleturniej technologiczny z wykorzystaniem 
różnych programów, aplikacji do kontaktu z uczniami, sprzętu multimedialnego, smartfonu i Internetu.

Podczas turnieju wytypowane trzyosobowe drużyny z klas: IV a, V a,  VI a i VI b reprezentowały swoje klasy. W turnieju wzięły również dodatkowo udział uczniowie klasy IV – miłośnicy technologii. 

Co godzinę o 8.00, 9.00, 10.00, 11.00, 12.00   w udostępnionym arkuszu – na dysku Google  pojawiały się:

  • zagadki,
  • quizy, 
  • szyfry,
  • krzyżówki online,
  • inne kreatywne zadania.

Uczniowie, którzy w określonym czasie je wykonali zdobywali punkty, które się sumowały. Uczniowie na bieżąco mogli śledzić swoje miejsce w rankingu  ponieważ dane co godzinę były aktualizowane. Podczas realizacji działań z różnych dziedzin życia i wiedzy uczniowie  korzystali z nowoczesnych technologii: 

  • Office 365  (Power Point, Word, SharePoint, Forms, OneNote, OneDrive)
  • Microsoft Teams
  • Google Classroom (Formularze i arkusze)
  • Dysk Google
  • Wordwall -quiz

Taka forma teleturnieju   sprawiła uczniom wiele radości a odsyłane zadania były realizowane z wielką starannością i zaangażowaniem. 

Nad przebiegiem teleturnieju czuwały panie J. Sieczkowska i A. Sławińska. 

 WYNIKI

Uczestnicy teleturnieju

Mandale i inne kreatywne dzieła

Działanie realizowane z wykorzystaniem strony ColoringOnline.com

Uczniowie wybierali jeden z wielu  szablonów i  dobierając ulubione barwy pokolorowali go.

 

Mandala to rysunek na planie koła. Wywodzi się z tradycji hinduskiej, a jej nazwa oznacza “koło życia, cały świat, święty krąg”. Koło uważane jest za symbol harmonii i doskonałości.

 

Korzyści z tworzenia mandali:

  • rozwija wyobraźnię (kreatywna edukacja),
  • pomaga w skupieniu uwagi i koncentracji,
  • rozwija koordynację wzrokowo-ruchową,

Leave a Reply

Skip to content