Koło

INFORMATYCZNO – MECHATRONICZNE

p. Maria Bartłomiejczak oraz p. Arleta Sławińska prowadzą

ZAJĘCIA INFORMATYCZNO - MECHATRONICZNE

Udział w zajęciach: Poszerza wiedzę na tematy związane z programowaniem w języku Scratch, Prophio, Lego Mindstorms EV3 Education, Uświadamia uczniom potrzebę poszerzania wiedzy w zakresie programowania w związku z zapotrzebowaniem na rynku pracy i zapoznaje ich ze znaczeniem i specyfiką pracy programisty, konstruktora, elektronika. Zwiększa umiejętność algorytmicznego myślenia, ułatwia rozwiązywanie problemów i rozwija wiele kompetencji. Pogłębia zdolności konstruktorskie oraz zwiększa umiejętność odczytywania dokumentacji projektowej. Zwiększa umiejętność podejmowania decyzji, oceniania i komunikowania się z innymi zgodnie z zasadami netykiety.
Nauka przez działanie

Nasze działania

Nauka przez działanie

Ciekawe narzędzia w edukacji - ROBOTY

Steve Jobs

“Programowanie uczy jak myśleć”

Najważniejsze jest podejście –

nauka z robotem Photon

  1. Nie każde dziecko zostanie w przyszłości programistą, ale znajomość technologii pomoże mu w dorosłym życiu i przyszłej karierze.
  2. Programowanie to rozwój logicznego myślenia, poszukiwanie rozwiązania problemów i kreatywność. 
  3. Programowanie to nie cel do którego dążymy. To narzędzie, które chcemy wykorzystać do rozwoju dzieci.

ROBOT mobilny WeDo

Nauka przez działanie

KONSTRUOWANIE

Zestaw WeDo 2.0 został opracowany z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć technologii. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka w naszej  szkole staje się kreatywną zabawą. Zestaw  opiera się na najnowszych standardach naukowych  i pomaga w rozwijaniu  umiejętności w:

  • dziedzinach nauk ścisłych,
  • podstaw inżynierii i programowania (kodowania).
Nowoczesne gry odgrywają ważną rolę w procesie nauczania i uczenia się, ponieważ tworzą środowisko, w którym dzieci eksperymentują, a rozwiązując wspólnie problemy, kształcą szereg kompetencji kluczowych

SCOOTIE GO! EDU

Scootie Go! Edu  rozwija intuicję algorytmiczną. Kinestetyczny aspekt zabawy pozwala na przełamywanie barier związanych z poznawaniem abstrakcyjnych pojęć oraz sprzyja pracy w grupie.

Wykorzystanie urządzeń mobilnych i mechaniki gier planszowych czyni naukę ze Scottie Go! ciekawą i angażującą.

ROBOT mobilny z edukacyjnego zestawu mechatronicznego

Nauka przez działanie

SKRĘCANIE

Uczniowie konstruują i  zdalnie sterują szkolnym ROBOTEM, wykorzystując technologię Bluetooth i środowiska programistycznego Prophio.

Nauka przez działanie

LUTOWANIE

Lutowane ROBOTY

Uczniowie ROBOTY typu BEAM, to znaczy, że nie zawiera elementów programowalnych (mikroprocesorów), jego działanie opiera się na prostych obwodach elektronicznych,

ROBOTY zbudowane z zestawu Lego Mindstorms

Nauka przez działanie

PROGRAMOWANIE

Uczniowie zajmują się  konstruowaniem robotów z klocków Lego i poszerzą wiedzę na tematy związane z programowaniem   w środowisku Lego Mindstorms EV3 Education

ROBOTY zabawki HEXBUG Monstrum XL

ROBOTY HEXBUG SKARABEUSZ

NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE

ZABAWA

Dzieci poznają:

  • roboty zabawki HEXBUG Monstrum XL, które zostały zainspirowane mechanizmem holenderskiego fizyka Theo Jansena. Mechanizm napędzany wiatrem został zredukowany do zrobotyzowanej zabawki, której ruch we wszystkich kierunkach można kontrolować za pomocą pilota. Potwór Hexbuga ma trzy prędkości ruchu, może obracać się wokół własnej osi o 360 °. Jego obsługa nie stanowi trudności dla naszych milusińskich, którzy świetnie się nim bawią.

 

  • roboty HEXBUG HEXBUG SKARABEUSZ – super szybkie skarabeusze, które po przewróceniu na plecy bez niczyjej pomocy potrafiły wrócić do pozycji wyjściowej. Posiadają one czujniki dotyku, dzięki którym zmienia się kierunek biegu.
Skip to content