Międzynarodowy Projekt Edukacyjny ,,Emocja”

dzieci w klasie
UKOŃCZENIE II MODUŁU - WYOBRAŹNIA

MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO ,,EMOCJA” PRZEZ KL. III B

Uczniowie kl. IIIb w ostatnim dniu  stacjonarnej nauki ukończyli Moduł II – Wyobraźnia Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ,,Emocja”. Zajęcia prowadziła p. Małgorzata Głowacz psycholog szkolny a zaproszonymi gośćmi były p. Beata Kołuda dyrektor szkoły oraz p. Mariola Felczyńska pedagog szkolny, doradca metodyczny z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, które obserwowały nasze działania.   

Na drzwiach naszej sali, umieściliśmy plakat II Modułu. Spotkanie rozpoczęliśmy od określenia swojego samopoczucia  na Termometrze uczuć. Następnie podjęliśmy rozmowę o tym, czym jest wyobraźnia, wykorzystując ,,magiczne pudełko”. Puściliśmy wodze fantazji  i wyobraźni na temat rzeczy ukrytej w pudełku. Każdy z nas miał swoje przemyślenia na temat tego, co znajduje się w pudełku, ponieważ każdy ma wyobraźnię i inaczej  nią się posługuje. Pudełko okazało się puste. Wszyscy posiadamy swoje ,,pudełko’’ z wyobraźnią i od nas zależy, jak będziemy z niego korzystać. Wysłuchaliśmy również opowiadania pt. ,,Żółty balonik”.  Wzbudziło w nas ono wiele emocji… od smutku po radość, kiedy mogliśmy ułożyć szczęśliwe zakończenie historii. Ucieszyła nas również relaksacja, wykonaliśmy masażyk do wiersza ,,Świat wyobraźni”. Następnie dzięki aplikacji Quiver  wykonane przez nas balony marzeń zostały zaanimowane.

 Zajęcia bardzo nam się podobały, co udowodniliśmy określając nasze samopoczucie na wspomnianym termometrze na zakończenie zajęć.  Bawiliśmy się, uczyliśmy i podróżowaliśmy w wyobraźnię. Podczas realizacji zadań było wiele pozytywnych emocji.

 

uczniowie w szkole na tle tablicy

Głównym założeniem  projektu jest pokazanie dzieciom, że ludzie nie tylko różnią się od siebie wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem, etc., bo nie wszystkie różnice widać gołym okiem np. choroby serca, autyzm, cukrzycę. Dlatego, aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do inności, powstał projekt ,,Emocje”.

dzieci w klasie
obraz 3d

Celem projektu jest:

 

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym wobec inności.             
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.    
  •  Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.        
  • Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.     

           
Okres realizacji projektu:  
Od 1 września 2020 do 13 czerwca 2021 roku.       

Uzasadnienie i idea projektu:

Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.

Pięć razy do roku specjaliści szkolni skupiają się, na nauczaniu jednej wartości i mają do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadania, np. czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań; gry; odgrywanie scenek i ról; rozmowy itp. 

Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Ustalony został następujący terminarz omawianych wartości:

I MODUŁ – od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”- DZIEŃ KROPKI

II MODUŁ – od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAŹNIA”   przy współpracy ze Szkoleniami z Wyobraźnią   

III MODUŁ – od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW”   przy współpracy z Terapeutycznym ABC 

IV MODUŁ – od 01.03.2021r. – do 19.04.2021r. – „RÓWNOŚĆ” DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETY

V MODUŁ – od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r. – „OSWAJANIE STRACHU”  przy współpracy z Bookarnik.pl

Leave a Reply

Skip to content