Szkolni badacze klimatu z klas V od października (w dni nauki szkolnej) o wyznaczonych godzinach odczytują z urządzeń pomiarowych poszczególne składniki pogody (wartość temperatury powietrza, ciśnienia atmosferycznego i wilgotności powietrza, prędkość i kierunek wiatru, wielkość i rodzaj opadu atmosferycznego, czas wschodu i zachodu Słońca). Z czujnika smogu zaś – wielkość zanieczyszczeń i jakość powietrza. Następnie wszystkie odczyty zapisują w dzienniczkach obserwacji klimatu.
Szkolni badacze klimatu z klasy VII zajęli się badaniem właściwości wody. Szczegółowej analizie poddali wodę wodociągową, studzienną pobraną z prywatnej posesji jednego z uczniów oraz wodę deszczową pobraną z pojemnika na deszczówkę znajdującego się na terenie naszej szkoły. Uczniowie wykonali testy na zawartość w wodzie azotanów i oznaczyli twardość wody (pH).
W ramach podsumowania działań innowacyjnych za I półrocze uczniowie wykonali plakaty na temat zanieczyszczeń powietrza, wody i ziemi. Ponadto wspólnie dokonali analizy prowadzonych pomiarów na podstawie zapisów w dzienniczkach obserwacji. Oto niektóre z nich: temperatura powietrza, ilość i rodzaj opadów atmosferycznych zmienia się wraz z porą roku, na zwiększenie zanieczyszczeń powietrza mają wpływ wilgotność powietrza i prędkość wiatru, zmianie ulegają godziny wschodu i zachodu słońca oraz długości dnia w zależności od pory roku, dominują wiatry zachodnie, smog jest efektem ogrzewania domów paliwami kopalnymi szczególnie złej jakości opału.