Studenci z klasy IV a

Klasa IV a wie

Jak skutecznie działać w zespole?

                

 W ramach kolejnych zajęć z wychowawcą uczniowie klasy IVa

 

pod opieką p. Ilony Wojciechowskiej

zrealizowali

lekcję tematyczną  projektu

 

 

,,Przedsiębiorczość.

Jak zrealizować pomysł?”.

              

 

                            Na początku spotkania on- line uczniowie obejrzeli film pt. ,,Jak stworzyć zgrany zespół?” oraz zapisywali swoje skojarzenia ze słowem ,,WSPÓŁPRACA”. Następnie przyszedł czas na stworzenie olimpijskich drużyn, które wykonywały zadanie gimnastyczne- zabawę na równoważni.  Na podłodze w pokoju należało nakleić pasek z taśmy malarskiej o długości 2- 3 m. Pasek z taśmy stał się równoważnią. Zadaniem uczestników zabawy było minięcie się z kimś z domowników na równoważni w taki sposób, aby żaden z zawodników z niej nie spadł. Metodą prób i błędów trzeba było wymyślić sposoby na minięcie się na równoważni. Niedopuszczalne były sposoby agresywne, które mogłyby sprawić komuś ból. Po wykonaniu tego zadania wszyscy zgodnie przyznali, że wykonanie tej czynności nie było łatwe, ale możliwe do zrobienia, należało tylko (albo aż) współpracować.

               Kolejną zabawą wymagającą eksperymentowania i współpracy był Marshmallow Challenge. Polegał on na zbudowaniu z określonych materiałów (20 nitek suchego makaronu spaghetti, 1 m taśmy malarskiej, dużej pianki Marshmallow oraz nożyczek)  jak najwyższej struktury, która utrzyma dużą piankę  Marshmallow. I z tego zadania czwartoklasiści wyszli zwycięsko, o czym świadczą poniższe ,,budowle”:

   

             

              Na zakończenie dwugodzinnych zajęć uczniowie zabawili się w detektywów tropiących współpracę. Na podstawie obserwacji poczynionych w szkole, w domu, na podwórku wskazywali grupę ludzi (minimum 3 osoby), które współpracowały, czyli realizowały wspólnie jakieś zadanie, jednocześnie wymieniając swoje spostrzeżenia, jak układała się ta współpraca i czy była skuteczna. Dziewczęta i chłopcy opracowali również ,,Kodeks skutecznej współpracy w zespole”.

               Śmiało można powiedzieć, że uczniowie klasy IVa umieją pracować w zespole, co udowadniają każdego dnia!

              

Nagrodą dla uczniów klasy IVa za zrealizowanie kolejnych zajęć projektu ,,Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?” był wykład ,,Jak uczy się mózg?” prowadzony przez dra Wojciecha Glaca.  Materiał został zrealizowany przez Uniwersytet Dzieci w Klasie. Podczas wykładu uczniowie dowiedzieli się, jak zbudowany jest mózg oraz jak można wykorzystać wiedzę o nim do sprawniejszego uczenia oraz zarządzania swoim organizmem.

 

Leave a Reply

Skip to content