Na początku uczniowie samodzielnie zbudowali robota z klocków LEGO SpikePrime, korzystając z instrukcji konstrukcyjnej. Następnie, pracując w zespołach, zaprogramowali jego ruchy tak, by poruszał się w rytmy muzyki. Wymagało to zarówno logicznego myślenia, jak i poczucia rytmu oraz kreatywnego podejścia.
Kiedy robot zaczął „tańczyć” jak prawdziwy tancerz breakdance, na sali zapanowała radość i entuzjazm. Uczniowie nie tylko podziwiali efekty swojej pracy, ale także dołączyli do zabawy, tańcząc razem z robotem. Zajęcia pokazały, że nauka może być fascynującą przygodą i doskonałą zabawą.
Podczas projektu uczniowie:
- rozwijali umiejętność współpracy i dzielenia się zadaniami,
- udoskonalili myślenie algorytmiczne i poznali praktyczne zastosowanie kodowania,
- nauczyli się planowania oraz rozwiązywania problemów technicznych,
- rozwijali kreatywność i cierpliwość, ucząc się, że błędy są naturalną częścią procesu tworzenia