“Deser to nie tylko punkt kulminacyjny posiłku, to także źródło radości i inspiracji dla młodych umysłów.”
– Robert Makłowicz
Jak lekcje techniki przekształcają się w kulinarną przygodę

Słodkie Sukcesy: Uczniowie klas V i VI odkrywają magię deserów

W szkolnej kuchni panuje gorączkowa aktywność. Uczniowie klas V i VI, pod czujnym okiem nauczyciela techniki – p. Arlety przekształcają proste składniki w wyrafinowane desery. To nie tylko lekcja gotowania, ale przede wszystkim lekcja życia, kreatywności i współpracy.

 

Cele edukacyjne:

  • Rozwój umiejętności praktycznych: Dzieci uczą się mierzyć składniki, obsługiwać sprzęt kuchenny i stosować techniki kulinarne.
  • Współpraca i praca zespołowa: Przygotowanie deserów wymaga koordynacji i współdziałania, co wzmacnia więzi między uczniami.
  • Kreatywność i innowacyjność: Dekorowanie i prezentacja deserów stymulują wyobraźnię i zachęcają do twórczego myślenia.
  • Zrozumienie matematyki i nauki: Proporcje, przeliczniki i reakcje chemiczne stają się bardziej zrozumiałe, gdy mają zastosowanie w kuchni.

 

Wpływ na uczniów: 

Działania te wpłynęły na uczniów w sposób niezwykle pozytywny. Dzieci nie tylko nauczyły się nowych umiejętności, ale także zyskały większą pewność siebie w kuchni i poza nią. Przygotowywanie deserów stało się dla nich metaforą osiągania celów: z początkowych składników, przez proces tworzenia, aż po słodki finał – sukces, który można dosłownie posmakować.

Deserowy świat uczniów.

Smacznie i zdrowo

Leave a Reply

Skip to content