Edukacja ekologiczna oraz rozwijanie kluczowych kompetencji przyszłości stanowią niezaprzeczalnie priorytetowe cele dla przyszłych pokoleń. W tym kontekście projekty takie jak “Mój własny robot” wspaniale wprowadzają dzieci w świat nowoczesnych technologii, a jednocześnie uczą, jak ważne jest podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska.
Wzmacnianie wyobraźni twórczej oraz rozwijanie logicznego myślenia to niezwykle istotne kompetencje, które staną się kluczowe w coraz bardziej złożonym świecie. Projektowanie oraz tworzenie robotów, zwłaszcza tych o charakterze ekologicznym, z pewnością zachęcają dzieci do zgłębiania obszarów STEM (science, technology, engineering, mathematics) i stają się dla nich nie tylko fascynującym, ale także bardzo pożytecznym narzędziem edukacyjnym.
Nie sposób zaprzeczyć, że taki projekt przynosi wiele korzyści dla uczniów. Wspiera on rozwój kreatywności, uczy wrażliwości na problemy ekologiczne, rozwija umiejętności komunikacyjne i prezentacyjne, a także pozwala na równoczesne połączenie edukacji z zabawą. Bez wątpienia stanowi to doskonałą motywację do nauki oraz inspiruje młodych ludzi do poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie nauk przyrodniczych i technologii.