To wspaniałe, że szkoła podjęła inicjatywę, aby oswajać dzieci z tematyką robotów i ekologii.

W XXI wieku technologie odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, dlatego ważne jest, aby dzieci już od najmłodszych lat miały szansę poznać różne aspekty związane z robotyką.

 

Klasa IIIa projektuje EKO ROBOTY

Kreatywne działania pani Lidki i jej wychowanków

Edukacja ekologiczna oraz rozwijanie kluczowych kompetencji przyszłości stanowią niezaprzeczalnie priorytetowe cele dla przyszłych pokoleń. W tym kontekście projekty takie jak “Mój własny robot” wspaniale wprowadzają dzieci w świat nowoczesnych technologii, a jednocześnie uczą, jak ważne jest podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska.

Wzmacnianie wyobraźni twórczej oraz rozwijanie logicznego myślenia to niezwykle istotne kompetencje, które staną się kluczowe w coraz bardziej złożonym świecie. Projektowanie oraz tworzenie robotów, zwłaszcza tych o charakterze ekologicznym, z pewnością zachęcają dzieci do zgłębiania obszarów STEM (science, technology, engineering, mathematics) i stają się dla nich nie tylko fascynującym, ale także bardzo pożytecznym narzędziem edukacyjnym.

Nie sposób zaprzeczyć, że taki projekt przynosi wiele korzyści dla uczniów. Wspiera on rozwój kreatywności, uczy wrażliwości na problemy ekologiczne, rozwija umiejętności komunikacyjne i prezentacyjne, a także pozwala na równoczesne połączenie edukacji z zabawą. Bez wątpienia stanowi to doskonałą motywację do nauki oraz inspiruje młodych ludzi do poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie nauk przyrodniczych i technologii.

 

 

Roboty uczniów z klasy IIIa

Zobacz więcej na szkolnym FB

 

Leave a Reply

Skip to content