Edukacja szkolna na szczęście nie zamyka się tylko w murach szkoły.

To także czas, kiedy uczymy się poprzez działanie, nie zawsze zdając sobie sprawę z tego, że wtedy właśnie zdobywamy najwięcej umiejętności i wiedzy.

Leonardo da Vinci powiedział, że mądrość to córka doświadczenia. Aby ją zdobyć (choć jedną kropelkę) grupa uczniów naszej szkoły w minionym tygodniu uczyła się:

• współdziałania w grupie,
  • podróżowania,
  • obcowania z przyrodą,
  • pokonywania własnych słabości,
  • przełamywania barier
  • i w końcu poznawania samych siebie.
30 maja – 1 czerwca 2022 r.

Wycieczka szkolna w Pieniny

Uczniowie klasy VIII a oraz klas VII naszej szkoły wzięli udział w wycieczce  szkolnej w Pieniny w dniach 30 maja – 1 czerwca 2022 r.

Ten ciekawy region geograficzny naszej ojczyzny czaruje swym pięknem, niezwykłymi krajobrazami i, jak powiedział jeden z uczniów, tworami skalnymi tak niesamowitymi, iż nie mogą istnieć naprawdę. Pieniński Park Narodowy urzeka swą soczystą zielenią wspaniałych drzew, niezwykłymi wzniesieniami skalnymi czy wreszcie rwącą rzeką – Dunajcem, która wije się oddzielając nasz kraj od Słowacji.

Nasza wycieczka trwała trzy dni, podczas których uczestniczyliśmy:

• w spływie przełomem Dunajca na trasie Sromowce – Szczawnica,

• wspinaliśmy się na Sokolicę – 747 m n.p.m., skąd rozpościera się panorama na przełom Dunajca i Trzy Korony,

• odwiedziliśmy również Wąwóz Homole, jeden z najpiękniejszych wąwozów w Pieninach,

• odbyliśmy rejs statkiem po zalewie Czorsztyńskim, z pokładu którego mogliśmy podziwiać nidzicki zamek, zaporę wodną w Nidzicy, Zielone Skałki, Pieniński Park Narodowy, a także zamek w Czorsztynie,

• po rejsie statkiem udaliśmy się do zamku czorsztyńskiego, w którym do dziś czuć ducha jego dawnych właścicieli.
W naszej pamięci...

Fotorelacja

Nad sprawnym przebiegiem wycieczki czuwały nasze panie: