W dalszej części warsztatów uczniowie poznali kilka roślin ziołowych, zarówno ogólnie znanych np. bazylię, miętę, melisę, oregano, jak i mniej popularnych, dziko rosnących w naszym najbliższym otoczeniu np. bluszczyk, kurdybanek, mniszek lekarski, krwawnik i inne dostępne wiosną. Poznali fakturę, zapach (smak) i wybarwienie liści, ewentualnie zapach i kolor kwiatów, owocostany. Mogli ocenić, czy np. liście są miłe w dotyku, czy szorstkie, czy owocostany wydają dźwięki, czy zapach kwiatów jest przyjemny. Dowiedzieli się także, które części roślin są jadalne.
Dziewczęta i chłopcy z grupy projektowej zgodnie doszli do wniosku, że istotną zaletą ziół jest fakt, że większość z nich można uprawiać na domowym parapecie, w ogrodzie lub na balkonie. Świeże zioła nie tylko urozmaicą aromatami codzienne potrawy, ale także dostarczają dużej ilości błonnika, witamin i minerałów, wspierając kondycję organizmu oraz procesy trawienne.
Podczas spotkania nie mogło oczywiście zabraknąć także części praktycznej. Uczniowie zatem samodzielnie przygotowali masło ziołowe, dekorację wiosenną z wykorzystaniem ziół oraz koktajle. Wszystko było przepyszne i pięknie wykonane.