WeDo 2.0 LEGO Education – program do nauki kodowania

LEGO WeDo – Co to jest?

LEGO Education WeDo powstało w wyniku współpracy Mitchela Resnicka, dyrektora zespołu Lifelong Kindergarten w MIT Media Lab, oraz Erika Hansena, dyrektora departamentu Electronics R&D przedsiębiorstwa LEGO. Poprzednim razem, ich dwudziestoletnia współpraca zaowocowała wydaniem zestawu LEGO Mindstorms, który odniósł ogromny sukces.

nauka kodowania, programowania

Zestaw WeDo 2.0

WeDo 2.0 LEGO Education to program do nauki kodowania, który sprawia, że ​​programowanie staje się rzeczywistością dla uczniów
kłodawskiej „Jedynki”

 Dzieci uczą się skomplikowanych zagadnień z dziedzin fizyki, inżynierii i programowania, a jednocześnie rozwijają zdolności motoryczne i umiejętności poznawcze. Wszystko to podczas zabawy klockami LEGO.

Dzięki przyjaznej platformie

nauczycielka  informatyki p. A Sławińska

zachęciła uczniów  klasy IV a

do wejścia w wirtualny świat.

Uczniowie pracowali w parach korzystali z jednego zestawu, komputera i  tabletu.

W trakcie zajęć z zestawem dzieci miały możliwość m.in.:

  • konstruowania
  • projektowania
  • testowania
  • rozwijania swoich pomysłów
  • współpracowania  i komunikowania się.

Zestaw WeDo 2.0 został opracowany z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć technologii.

Dzięki użyciu popularnych klocków nauka w naszej  szkole staje się kreatywną zabawą.

Zestaw  opiera się na najnowszych standardach naukowych  i pomaga w rozwijaniu  umiejętności w:

  • dziedzinach nauk ścisłych,
  • podstaw inżynierii i programowania (kodowania).
nauka kodowania, programowania

Fotorelacja

Odkrywanie – uczniowie poznają naukowe zagadnienie i pytanie mu towarzyszące, dyskutują nad możliwymi rozwiązaniami

Kreowanie – uczniowie budują, programują i modyfikują model złożony z Lego. Projekt może być typu: badawczy, rozwiązujący problem lub tworzący model.

Dzielenie się wynikami pracy – uczniowie opisują swój projekt i dzielą się zdobytym doświadczeniem.

Projekty WeDo 2.0

skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:

  • Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
  • Użycie modeli
  • Projektowanie prototypów
  • Badanie
  • Analiza i interpretacja danych
  • Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
  • Zaangażowanie w dyskusję
  • Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji 

 

Leave a Reply

Skip to content