Październik -

Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

W obiektywie aparatu

W ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych w dniu 25 października w bibliotece szkolnej odbyły się spotkania z klasami: IVa, IVb i Va wraz z wychowawczyniami,
mające na celu propagowanie Głośnego Czytania.
Każdej klasie czytany był fragment powieści kryminalno – detektywistycznej pt. „ Odlotowa Sąsiedzka Agencja Detektywistyczna autorstwa Magdy i Artura Maciaków.
Honorowym gościem spotkania z klasą Va była pani dyrektor Beata Kołuda, a nad całością czuwała pani bibliotekarka Ewa Podlasin.
Słowo wstępne wygłosiła pani dyrektor, w którym zwróciła szczególną uwagę na istotę i znaczenie czytania książek w domach, w gronie najbliższych. Nawiązała do bardzo ważnego zjawiska, polegającego na negatywnych zmianach emocjonalnych wśród dzieci powstałych podczas trwającej pandemii. Przedstawiła nowy sposób zwalczania tych problemów poprzez wprowadzenie do praktyki szkolnej terapii bibliotecznej. Terapia ta nazywana biblioterapią jest narzędziem w walce z lękami separacyjnymi u dzieci.
Czytania były poprzedzone pogadankami, w których pani Ewa poruszyła między innymi zagadnienia związane z trwającym programem wieloletnim  – „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”, który to polega na dofinansowaniu bibliotek szkolnych na cele związane z:
– zakupem nowych książek,
– zakupem wyposażenia,
– organizowaniem i wspieraniem rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
Wyjaśniła również cel przeprowadzonej we wszystkich klasach ankiety „Zaproponuj książkę do biblioteki”, dzięki której będzie można określić najbardziej dopasowane i lubiane pozycje książkowe oraz akcje biblioteczne.
W czytaniach brały udział dzieci z poszczególnych klas jednak większość tekstu czytała pani bibliotekarka. Nawet pani dyrektor poruszona miłą atmosferą nie potrafiła odmówić sobie przeczytania wstępu do powieści. Biorąc pod uwagę duże zaangażowanie uczniów oraz zainteresowanie treścią czytanej książki można wywnioskować, że takie spotkania powinny być organizowane częściej i ze wszystkimi klasami. Czytanie na głos bardziej przemawia do słuchacza, ponieważ poza samą treścią przekazuje także emocje lektora, co stwarza, że czytany tekst wprowadza słuchających w odpowiedni nastrój, a także pobudza w nich pozytywne odczucia.

Na koniec każdy uczestnik spotkania otrzymał zakładkę do książki.

Zapraszamy po lekturę do biblioteki szkolnej!

Leave a Reply

Skip to content