Klasa 7 a z rodzicami

W dniu 23 września b.r.

odbyła się jednodniowa wycieczka

do Gdańska i Sopotu.

W wyjeździe uczestniczyło 49 uczestników.

Organizatorami wycieczki

byli rodzice dzieci z klasy VIIa.

Kierownikiem wychowawczyni pani Arleta Sławińska

a opiekunami:

• pani Joanna Sieczkowska,
  •  pani Mariola Felczyńska,
  • pani Małgorzata Chmielecka.

Uczestnicy wycieczki

w obiektywie aparatu

Fotorelacja zdjęciowa przygotowana przez rodziców dzieci z klasy VII a

Opiekunowie

zobacz więcej

Joanna S. Arleta S.

Mariola F.   Małgorzata Ch.

Wyjechaliśmy rano o godzinie 5:45 sprzed budynku szkoły. Podróż w miłym towarzystwie minęła nam bardzo szybko. Około godziny 10.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Gdańska, który jest stolicą województwa i największym miastem w aglomeracji z historią sięgającą VII wieku n.e. Przechadzaliśmy się urokliwymi uliczkami wypełnionymi kamienicami, które pamiętają najstarsze dzieje tego miasta. Przewodnik pokazywał oryginalne rzygacze, dzwoneczki na Ratuszu „ząb diabła” na Dworze Artusa i okno w kamienicy, z którego co godzinę wychyla się „Panienka z okienka”. Obowiązkowo zrobiliśmy też zdjęcie grupowe przy fontannie Neptuna. Potem podziwialiśmy Wyspę Spichrzów i zwiedziliśmy zabytkowy Żuraw – największy średniowieczny dźwig portowy Europy. Duże wrażenie zrobiła na nas Bazylika Mariacka. Usłyszeliśmy ciekawą historię starego ozdobnego zegara. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do Sopotu. Tam spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie, które  ma ponad 500 metrów długości, z czego aż 450 metrów sięga w głąb morza, oraz główną promenadą miasta – ulicą Bohaterów Monte Cassino z Krzywym Domkiem. W drodze powrotnej do Kłodawy, w wesołym towarzystwie czas nam się nie dłużył. Na miejsce dotarliśmy około godziny 22.00. Wyjazd integracyjny sprawił nam wielką przyjemność. Humor, pogoda i uśmiech na twarzach świadczyły o dobrej zabawie. Zobaczyliśmy sporo ciekawych miejsc, wiele się nauczyliśmy i zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć. Pomorze to region Polski bogaty w walory przyrodnicze oraz atrakcje turystyczne,  które długo będziemy wspominać.