Uczniowie klasy IV a

studenci  Uniwersytetu Dzieci w Klasie

mają za sobą  pierwszy etap projektu ,,Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?”, w ramach którego zostały zrealizowane trzy godziny zajęć z wychowawcą integrujące klasę i pozwalające oswoić uczniów z ich emocjami.

            Na pierwszych zajęciach czwartoklasiści obejrzeli film z p. Agnieszką Masternak, psycholożką, która opowiedziała dzieciom o tym, jaką rolę w życiu pełni złość i jak należy odczytywać sygnały, które może przekazywać  ta emocja. Dowiedzieli się również, do czego potrzebna jest złość, jakie są jej funkcje i czym różni się ona od agresji. 

            Lekcja ,, Dlaczego złość jest nam potrzebna?” wymagała od uczniów przygotowania pracy plastycznej ,,Moja złość”, której tematyka była związana z odczuwaniem złości
 i radzeniem sobie z nią.

            Podsumowaniem zajęć było zebranie przez uczniów klasy IV a sposobów radzenia sobie ze złością. Oto one:

  • Zabawa ze swoim zwierzakiem.
  • Aktywny pobyt na świeżym powietrzu.
  • Słuchanie ulubionej muzyki.
  • Rozmowa z przyjazną osobą.
  • Odliczanie od 10 do 1.
  • Uderzanie w specjalny worek treningowy albo w poduszkę ( ważne: nie wolno niszczyć czyjejś własności).
  • Zgniatanie piłeczki ( może to być specjalna zabawka antystresowa, ale też plastelina, ciastolina, masa solna).
  • Narysowanie na kartce sytuacji wywołującej złość, a następnie zgniecenie tej kartki.
  • Stosowanie wizualizacji ( wyobrażenie sobie przyjemnej i relaksującej sytuacji).
  • ,,Rozmowa” z samym sobą, np. powtarzanie słów ,,zachowaj spokój”, , ,,nie poddawaj się”, ,, nie daj mu/ jej się zdenerwować”, ,,poradzę sobie”, ,, zaraz się uspokoję”.

            Podczas kolejnej lekcji z wychowawcą zatytułowanej ,,Jak wpaść na świetny pomysł?” dziewczęta i chłopcy obejrzeli miniwykład na You Tube ,,Skąd się biorą pomysły na książkę?”. Następnie  wyobrazili sobie, że całą klasą wyruszają na poszukiwanie świetnych pomysłów. Wymieniali potrzebne na wyprawie umiejętności lub cechy zaczynające się na literę ich imienia lub nazwiska. W trakcie lekcji na Teamsach przyszedł także czas na trening kreatywności, który pozwolił czwartoklasistom poznać trzy sposoby tworzenia świetnych pomysłów, a są nimi: encyklopedia niezwykłych rzeczy, pomysłowa gwiazda, łańcuch pełen skojarzeń. Uczniowie mogli choć przez chwilę poczuć się wynalazcami, ponieważ projektowali pojazdy na kolejne klasowe  wyprawy w poszukiwaniu świetnych pomysłów. 

 

Nad realizacją projektu ,,Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?” czuwa wychowawczyni klasy IV a-  p. Ilona Wojciechowska.

w obiektywie aparatu

Prace dzieci

Leave a Reply

Skip to content